zaterdag 5 augustus 2017

Pasta met artisjokken en tuinboontjes






Artisjokken, je kunt ze vers kopen, bevroren of op olie. Meestal hebben we wel een pot artisjokken op olie in de koelkast staan. Dat zijn de harten in partjes. Bevroren koop je de hele harten en vers koop je de hele bloemknop. Nu ik dit zo zit te tikken denk ik dat wij voor de makkelijkste optie gaan:-)
Ik vind ze heerlijk over een salade dus toen ik dit recept tegenkwam dacht ik gelijk dat wil ik maken. Zo simpel en zo lekker, ik zal alleen de volgende keer de tuinboontjes dubbeldoppen, dat maakt het nog lekkerder. Dat zie ik nu ook op de foto in het boek, is me tijdens het maken niet opgevallen en het staat ook niet in het recept.
Je kunt uiteraard ook verse artisjokken gebruiken maar dan wordt het een heel bewerkelijk recept. We hebben ze wel in de tuin maar ik laat ze eigenlijk altijd tot bloei komen omdat ik er niet zo goed raad mee weet. Misschien volgend jaar toch maar eens een paar oogsten en opeten...

Het recept komt uit Vegalicious van Alice Hart




Ingrediƫnten:

12 artisjokharten op olie
350 g pasta, orzo is erg lekker
200 g tuinbonen
1 citroen, sap en rasp
4 el olijfolie
paar takjes (citroen)tijm, de blaadjes
75 g pecorino
peper en zout

Bereidingswijze:

Kook de tuinbonen ca. 5 minuten, giet ze af en verwijder het buitenste velletje (dubbeldoppen), zet opzij.
Kook de pasta volgens de aanwijzing op de verpakking. Giet af en doe in een flinke schaal.
Doe er gelijk de tuinbonen, citroensap en rasp, olijfolie en tijm bij.
Schep goed om en breng op smaak met peper en zout.

Verdeel er de artisjokken door en schaaf er flinters pecorino over.


2 opmerkingen:

  1. Reacties
    1. Dankjewel Marleen, heb je het gemaakt? Op de foto ziet het erg flets maar wij vonden het een topper.

      Verwijderen