zondag 16 juni 2013

Een dagje Frankrijk ehhh ……Friesland



Judith beschreef het gister al op de blog, we waren een dagje over de dijk, af en toe doen we dat, we komen bij mekaar en gaan dan samen wat koken.
We kunnen de nieuwste aanwinsten bewonderen en over koken en eten praten zoveel als we willen.
Ook stond er nog een verrassing op ons te wachten, een soort van blije doos maar dan anders, niet met luiers, spenen en babyzalf maar met allemaal heerlijke dingen uit Frankrijk.
Het leek wel Sinterklaas, een grote doos vol met zoveel lekkere en mooie producten. Ik had tegen Judith gezegd toen zij naar Frankrijk waren op vakantie,  als je wat lekkers of leuks tegen komt dan koop je het maar…… dit was niet tegen dovemansoren.
Ze heeft zich lekker uitgeleefd en een super pakket samen gesteld.

Ook hadden we nog een uitwisseling van planten, we kwamen met een paar kratjes en gingen weer met minstens zoveel naar huis.
Allemaal weer soortjes die wij niet hebben, dus extra leuk. Ik heb vanmorgen de tomaten in de kas geplant en wat mest gegeven en een stok erbij dus die kunnen voorlopig groeien, de kas staat tjokvol.
De auberinge blijft in pot net als de peper. De pompoen, ik denk wel zes soorten gaan in de moestuin. En ook nog een pol knoflookbieslook, daslook en stokbonen, het kan niet op.
Al met al een topdag!











2 opmerkingen:

  1. Ik laat het je weten wanneer we naar Italië gaan :)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja dat is een goed idee, en ook India, China, Spanje, Engeland....
      Ik zal vast ruimte maken in de kast

      Verwijderen