zondag 10 maart 2013

Broodje humus

Broodje humus

Vandaag een makkelijke maaltijd, soep van zoete bataat en een broodje humus.
De humus maak ik altijd zelf, meestal van gedroogde kikkererwten die ik dan voor week en kook.
Deze keer had ik een blikje meegenomen uit de natuurwinkel, biologische kikkererwten.
De humus maak ik als volgt:

Doe de kikkererwten in een foodprocessor samen met:
3 el tahin
3 el olijfolie
1 el citroensap
1/2 tl gemalen komijn
klein teentje knoflook geraspt
mespuntje chilipoeder
zout en peper naar smaak

Draai het geheel tot een smeuige massa, als het nog wat te droog ik kun je er nog wat kookvocht of olijflolie aan toevoegen.
Lekker op een crostini of zoals op de foto een stuk Turks brood met rucola, tomaat en bosui.

2 opmerkingen:

  1. Lekker!
    Ik luisterde vanmiddag naar Radio Mangiare. Daar testten ze 3 soorten humus en vertelde Nadia Zerouali over de beste humus. Een leuke uitzending was het.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik heb Nadia hier helemaal niet gezien om de humus te proeven ;-)

      Verwijderen