maandag 23 december 2013

Kerst bij Huis, tuin en keukenvertier




We zeggen het altijd een beetje gekscherend na de zomervakantie, we mogen wel vast over kerst gaan nadenken want voor je het weet is het weer zover.....

Bij ons is kerst niet een hoogdravend iets, we eten één dag samen met de familie en de andere dag zijn we lekker thuis.
Met de familie houd in met zijn negenen, maar dat kan ook met zijn twaalven zijn, het is maar net of de verkering nog aan is.....
Het is het ene jaar bij ons en het andere jaar bij mijn broer en zijn gezin, mijn ouders schuiven aan, die hebben geen drukte en dat mag ook.
Dit jaar hebben wij een makkie, we gaan naar mijn broer, nou ja eigenlijk meer naar onze schoonzus want die zal het meeste werk wel verrichten....

Verder is het bij ons in huis ook niet uitbundig, we hebben al jaren geen kerstboom meer. Het staat ons zo tegen om voor die twee weken een prachtige boom bij de grond af te zagen en deze in een warme kamer te zetten waar hij van ellende binnen no time zijn naalden laat vallen.  Nee, daar doen we niet aan mee.
We hebben een zinken ton met daarin snoeihout van een kersenboom waarin lampjes en een aantal ballen hangen. Een hele transparante 'kerstboom' maar wij vinden het gezellig en het past ook helemaal bij ons.
Op tafel de nodige glaasjes met waxinelichtjes, hier en daar wat takken hulst, en de houtkachel brand de hele dag, heerlijke warmte en een prachtig vuurtje.
Buiten branden de lantaarns en hebben we een net met lampjes over de Treuriep wat in het donker een prachtig gezicht is. Het is misschien wat sober vergeleken bij anderen maar voor ons is het goed zo.

Er zijn op 'Huis tuin en keukenvertier' niet veel kerstrecepten voorbij gekomen, op andere blogs zie je de prachtigste foto's in kerstsfeer met de heerlijkste gerechten, hier niet. Niet omdat ik dat niet wil maar omdat deze blog nog maar zo kort bestaat, zijn er geen foto's en gerechten waar ik uit putten kan. De foto's die we hebben zijn van die kwaliteit dat wil ik jullie niet aan doen. Wie weet volgend jaar.

Tot slot willen wij iedereen die 'Huis, tuin en keukenvertier' leest hele gezellige en lekkere kerstdagen toewensen!




2 opmerkingen:

  1. Heerlijk om te lezen dat jij ook niet meedoet aan de Kerstgekte. Het kan ook erg gezellig zijn met een aantal kaarsjes en familie om je heen. De rest is toch alleen maar onnodige franje. En dat je niet zou kunnen putten uit recepten: kijk eens naar die schitterende panettone hieronder, dat doe ik je echt niet na, hoor!
    Ik hoop dat ik nog veel van je mag lezen het komende jaar. Ik geniet van je pure levensstijl, je non-nonsense mentaliteit. Met mensen als jij zag de wereld er een stuk beter uit. Dank je wel.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Een medestander, maar dat wist ik al een beetje..... Wat de panettone betreft, deze is echt niet moeilijk om te maken, het proberen waard. Dank, dank, dank voor de lieve woorden, ik krijg helemaal een beetje blosjes.

      Verwijderen