dinsdag 31 december 2013

Oudejaarsdag 2013!




Wij willen alle lezers een hele gezellig jaarwisseling en een gezond en gelukkig 2014 toewensen!
Dat het maar weer een super jaar mag worden, lekker koken, samen eten, heel veel uurtjes in de moestuin  doorbrengen, genieten van alles wat groeit en bloeit. Maar bovenal een goede gezondheid, dat is natuurlijk het allerbelangrijkst.

Ik kwam deze foto van oliebollen tegen in het fotoarchief, ik weet niet hoe ik eraan kom (denk ook niet dat ze zelf gebakken heb) maar vond het voor nu wel toepasselijk.
Ik heb jaren oliebollen gebakken met oudjaar maar toen ik een tijd zonder suiker moest ben ik daar mee gestopt. Sindsdien is het bij ons traditie dat ik een grote pan met snert maak.
Maar als ik de foto's en recepten voor oliebollen voorbij zie komen krijg ik er wel spontaan trek ik en lijkt het mij toch wel weer eens leuk om te maken, wie weet volgend jaar.

We zitten nu nog midden in de winter, er kan nog strenge vorst komen en of een dik pak sneeuw. Van mij mag het, ik hou van schaatsen en ook een witte wereld vind ik prachtig, maar het ziet er niet naar uit. Ook voor de natuur is het wel goed als we nog vorst krijgen, maar dan wel zo snel mogelijk en niet net als een paar jaar geleden in maart nog, dan gaat er meer kapot dan dat het goed doet.

Huis, tuin en keukenvertier bestaat nog maar vijf maanden en het is leuk om te zien hoeveel mensen ons al weten te vinden. Dat is een leuke stimulans om er het komend jaar weer wat van te maken.
Echt goede voornemens zijn het niet maar ik hoop veel nieuwe recepten uit te proberen en deze op de blog zetten, lekker in de moestuin en gewone tuin bezig zijn.  Zaaien, verspenen, planten en oogsten voor je het weet gaat het weer beginnen, we hebben er weer zin in!


2 opmerkingen: