maandag 4 maart 2013

Snoeien



Het is weer tijd om te snoeien, vorige week ben ik begonnen.
Ik begin altijd met het knotten van de Wilgen, dit is één keer in de twee jaar.
Wilgen voor het knotten

Wilgen geknot















Daarna is de Elzenhaag aan de beurt, deze is in 2010 aangeplant langs de moestuin en dient als windkering.
We hebben deze nu op ruim twee meter getopt, zodat hij goed in de breedte kan groeien. Ook zijn alle zijscheuten gesnoeid om een volle haag te krijgen.
Het ziet nu erg kaal, maar met een week of wat komen de eerste blaadjes er weer aan.


Elzenhaag voor het snoeien

Elzenhaag getopt en gesnoeid
















Vandaag heb ik alle rozen gesnoeid, die doe ik altijd als eerste in de vaste planten borders, met dikke handschoenen aan tegen de stekels.
Het was mooi weer, voor het eerst niet zo koud, een beetje het voorjaargevoel.


De sneeuwklokjes bloeien volop en ook zag ik de krokusjes en mini irisjes in bloei staan, eindelijk weer wat kleur in de tuin.
De Helleborussen staan in knop, ik heb al het oude blad weggeknipt zodat je straks de bloemen goed kunt zien.
Er ligt al weer een hele berg snoeihout, dit gaan we verhakselen en dan gaat het op de composthoop.















Geen opmerkingen:

Een reactie posten