donderdag 8 mei 2014

Pastasalade met tuinbonen, avocado en geitenkaas




Meestal is bij ons een pasta salade met tomaat, olijf, rode ui, kappertjes, geitenkaas, basilicum.....
Ook heel erg lekker maar nu eens helemaal wat anders. Ik zag zoiets voorbijkomen, weet alleen niet meer waar. Dat heb ik wel vaker, dan denk ik, dat moet ik onthouden en ook gaan maken.... maar waar heb ik het ook al weer gezien. In een boek, op een blog, op tv...
Het is dus een beetje uit de losse pols met dat wat er in huis was en in de tuin staat. Meestal ben ik daar niet zo van, ik verzin niet veel zelf, ben nogal van de recepten maar deze keer pakte het goed uit. 
Een lekkere zomerse pastasalade.

Ingrediënten:

450 g gekookte pasta
300 g tuinbonen, vers of diepvries
2 el pesto, ik had nog zelfgemaakte rucolapesto
2 el lekkere olijfolie
sap van een halve citroen (of naar smaak)
150 g zachte geitenkaas, verbrokkeld ( ik heb 1½ kaasje van De Meibloem gebruikt)
1 avocado, geschild en in plakjes
paar takjes munt, alleen de blaadjes gesneden
handje pompoenpitten, geroosterd
6 bieslookbloemen, de bloemetjes losgehaald (of bieslook /rode ui / bosui)
2 tl sumak
zeezout (vlokken)
versgemalen zwarte peper


Bereidingswijze:

Kook de tuinbonen ca. vijf minuten en giet ze af. Laat ze even afkoelen en dubbeldop ze zodat je het mooie groene boontje overhoudt. Gooi het grijze vliesje weg.
Doe de pesto met de olijfolie en het citroensap in een grote kom en roer dit los.
Meng er de (gare) pasta en tuinbonen door. Schep er voorzichtig de geitenkaas, avocado, munt, bieslookbloemen en pompoenpitten door.
Breng op smaak met de sumak, peper en zout en nog een scheutje lekkere olijfolie.
Lekker met een goed stuk brood of een groene salade, of gewoon zo.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten