woensdag 20 mei 2015

Mathijs Maaltijdbox





Vorige week telefoon 'Mathijs Maaltijdbox, voorheen de Streekmolen'.
Een hele tijd geleden had ik interesse getoond voor de maaltijdbox van de Streekmolen, maar toen werd er alleen nog in het midden van het land bezorgd. Waarschijnlijk heb ik toen iets aangevinkt om mij op de hoogte te houden. Bij deze.

De Streekmolen is Mathijs Maaltijdbox geworden en ze leveren door het hele land dus ook bij ons.
De vraag was uiteraard of ik nog interesse had en of ik het een keertje uit wilde proberen.
Uh ja wat houdt het allemaal in en niet helemaal onbelangrijk wat kost het. Voor ons 3 maaltijden voor 2 personen met zoveel mogelijk lokale producten en waar mogelijk biologisch. Normaal kost dat €39.- maaaaaar nu is er een aanbieding voor € 24.- om het een keertje uit te proberen. De box wordt op maandagavond tussen 19.00 en 22.00 geleverd en je zit nergens aanvast, opzeggen hoeft niet alleen aanmelden als je weer een box wilt bestellen.

Evert keek nogal argwanend, wat is dat, je laat je toch niks aansmeren....
Ach waarom ook niet, doe eens gek, kan je de kop niet kosten.
Oke dan alleen het rekeningnummer nog, eh Evert ze vragen het rekeningnummer, wil jij dat even geven. Zijn gezicht sprak boekdelen
Heeft hij ook wel een beetje gelijk, je moet oppassen met wat je zegt door de telefoon, we zouden de eerste niet zijn waar het mis gaat. Gelukkig ging dit goed.

Maandagavond om 21.30 uur een bestelauto. Evert sprint naar de deur en komt glunderend binnen 'hij is er hoor onze maaltijdbox'!
Wat leuk en spannend, wat erin zit was ook al doorgemaild maar dat was ik al weer vergeten.
Het ziet er keurig uit, vlees en vis zijn netjes in een koeltas met droogijs verpakt, verder alle ingrediënten om drie maaltijden te kunnen maken, zelfs twee teentjes knoflook zitten erbij.
Een foldertje met de recepten, daarin nog netjes alle ingrediënten uit de box met daarachter bij welk recept het hoort.

Al met al niet verkeerd, heel gevarieerd, leuke recepten welke niet moeilijk zijn om te maken en in ca. 30 minuten op tafel staan. Alleen de hoeveelheden zijn voor ons te weinig maar voor 'normale' eters is het misschien wel genoeg. Ook vind ik het jammer dat je niet voor een vegetarische box kunt kiezen.
Voorlopig zal het voor ons bij deze ene keer blijven, ik heb door de telefoon al gezegd dat we zelf een moestuin hebben dus dan is de maaltijdbox overbodig. Ik denk dat het voor drukke mensen die geen zin hebben om boodschappen te doen en toch gevarieerd en niet te moeilijk willen eten, een heel leuk initiatief is. Lijkt het je leuk en lekker kijk dan eens op www.mathijsmaaltijdbox.nl

Proberen kan altijd en je zit nergens aan vast.

 


4 opmerkingen:

  1. Ja daar zijn de foto's al! Leuk. En lekker denk ik.
    Te weinig eten voor jullie? Aan wat voor hoeveelheden moet ik dan denken?
    En welke 3 recepten zaten erbij? De ingrediënten zien er in elk geval wel goed uit.
    Leuk om een keer te proberen.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Zeker leuk om uit te proberen, je eet toch anders dan dat je normaal doet.
      Het ziet zo misschien veel maar, dit is dan ook voor drie maaltijden. De aardappels bv is 400 g, dat is voor ons te weinig, Evert vroeg al: 'Wat eet jij' Met een soepje vooraf is dat opgelost. Recepten komen eraan ;-)

      Verwijderen
  2. Heb de box besteld! Je hebt me overtuigd.
    We kunnen altijd een extra aardappel toevoegen...

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Was niet zo heel veel voor nodig ;-)
      Ik zou maar een paar aardappels extra maken, weet ongeveer hoeveel jullie eten.......
      Ben benieuwd wat je er van vind, leuk!

      Verwijderen