maandag 11 november 2013

Paprikasaus voor de winter





Van de allerlaatste paprika's heb ik saus gemaakt, lekker je eigen pure paprikasaus. Ik verdeel de saus in porties en vries deze in, ik gebruik het voor door de pasta, op een pizza of voor een soepje.


Ik maak het op de volgende manier:

Verwarm de oven voor op 180° C.
Maak de paprika's schoon en snijd ze in stukken.
Doe de stukken in een braadslee samen met een stuk of wat sjalotjes (niet geschild) en een hele bol knoflook. 
Bestrooi met peper, zout en wat (gedroogde) Italiaanse kruiden. 
Giet er een flinke scheut olijfolie over en hussel het door elkaar zodat alles een filmpje olie heeft.
Zet de braadslee een half uur in de oven, tot alles mooi zacht en gaar is.

Haal uit de oven en laat afkoelen. 
Verwijder de schillen van de sjalotten en knijp de knoflook uit hun velletje.
Doe alles in een blender en pureer het tot een gladde saus. Het kan natuurlijk ook in een hoge beker en dan met de staafmixer.

Een heerlijke zomerse paprikasaus voor van de winter.





2 opmerkingen:

  1. Ik moet dat toch eens wat vaker doen hoor... porties groentes verwerken en in potjes invriezen enzo... Doe het te weinig! Maar dit ziet er ook wel weer erg lekker uit!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik moet mij er wel eens toe zetten, maar als ik dan straks een potje uit de vriezer pak denk ik ook: dat moet ik meer doen..... makkelijk en lekker (je weet wat je eet).

      Verwijderen