maandag 25 november 2013

Pasta met pesto





Ik heb afgelopen zomer pesto gemaakt van rucola en dat komt nu goed van pas.
Ik haal de pesto 's morgens uit de vriezer en zet het in de koelkast, als ik dan 's avonds pasta ga maken is het ontdooit.
Je kunt het zo door de warme pasta doen en dan wat opleuken met geraspte kaas, heerlijk. Je kunt het ook wat uitgebreider maken door eerst een uitje met een teen knoflook te fruiten en daar de pesto doorheen te doen. Als laatste dan de gekookte pasta erbij met nog wat kookwater om het wat smeuiger te maken


Deze keer had ik teveel gemaakt, meestal gaat het wel op maar we proberen ons ook wel eens te beheersen....
Ik heb wat over was lekker de volgende dag als lunch gegeten, ik heb er nog wat tomaatjes en geitenkaas over gedaan en een paar blaadjes rucola.
Een heerlijke pastasalade met eigen rucola pesto.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten