zaterdag 17 augustus 2013

Bevroren taart met aardbeien




Ik zag een tijdje terug deze taart bij Marleen op haar blog; Eten uit de volkstuin
Het recept sprak me direct aan, komt natuurlijk ook door de lekkere foto.
Ik had nog twee eiwitten in de vriezer, een rol biscuitjes in de la, aardbeien in overvloed en kokos is ook altijd wel in huis.
Geen reden dus om niet aan de slag te gaan.

Ik had alleen een kleine misser....
Ik heb de aardbeien niet klein genoeg gesneden waardoor er nog stukjes aardbei in de taart zitten. Op zich is dat niet zo erg maar omdat je de taart bevroren eet wordt het niet door iedereen gewaardeerd als je op een bevroren stuk aardbei bijt....

Een ideale taart om in de vriezer te hebben, je hebt zo altijd wat lekkers in huis wat je zo uit de vriezer kunt eten.
Ik ga deze taart zeker nog een keer maken, dan misschien met zwarte bessen, bramen of frambozen dat lijkt me ook heerlijk.

Het originele recept komt uit 'De free range cook' van Annabel Langbein.



Ingrediënten:



150 gram biscuitjes
50 gram geraspte kokos
1 theelepel kaneel
100 gram gesmolten roomboter
2 eiwitten
250 gram suiker (ik heb 125 gram gebruikt)
250 gram aardbeien
1 eetlepel citroensap
1 theelepel vanille extract

Springvorm ø 26 cm bekleed met bakpapier








Bereidingswijze:

Verkruimel de biscuitjes,  dit gaan heel gemakkelijk in een keukenmachine.
Doe de geraspte kokos en kaneel erbij, roer de gesmolten boter erdoor en doe het geheel in de springvorm. Druk goed aan en zet een uur in de koelkast.
Was de aardbeien en snij ze in plakjes.
Splits de eieren. Klop de eiwitten met de suiker, citroensap, vanille extract en de aardbeien in een schone, vetvrije kom tot een luchtig geheel.

Giet het aardbeienmengsel erin en zet de taart 4 uur in de vriezer.
De taart versieren gaan het makkelijkst als hij bevroren is, ik heb er zwarte bessen op gedaan. 







Geen opmerkingen:

Een reactie posten