vrijdag 16 augustus 2013

Toch nog boerenkool.....





Op elke moestuin hoort boerenkool te staan, ook ik heb het van het voorjaar gezaaid maar alle plantjes zijn opgegeten door de slakken.
Evert vroeg al eens waar of de boerenkool stond, het verhaal dat de slakken een feestje hadden gehad in onze plantjes ging er bij hem maar moeilijk in. 
Hij weet dat ik helemaal niet van boerenkool hou dus erg geloofwaardig was ik niet.
Ik vond het dus ook niet heel erg dat alles opgegeten was.

Tot van de week onze buurvrouw kwam om een paar stekken van de mierikswortel te halen, ook haar viel het ook op dat er geen boerenkool stond.
Of ik misschien nog een paar planten wilde, ze had er nog genoeg.




Nu staat er dus toch nog boerenkool, 24 planten, ze zijn eigenlijk al een beetje te groot voor deze verplant sessie maar ik ga het proberen. Ze hebben al een lekker handje koemestkorrels gehad en alle dag krijgen ze water.  




Ik denk dat dit teveel is voor de slakken dus ik zal er toch aan moeten geloven.....












Geen opmerkingen:

Een reactie posten